Stavba R/C modelu Citabria

Protože v současné době nemodelařím, hodil se mi nápad od pana Daniela Škopa, zda bych nezveřejnil článek o modelu, který právě staví. Slovo dalo slovo a já tedy předkládám článek o jeho stavbě R/C modelu Citabria.

Parametry:

Rozpětí – 1250 mm
Hmotnost –cca 950 g
Motor- 1,5 cm3

Příprava na stavbu

Nejprve bylo potřeba zhruba vypočítat množství potřebného materiálu a upravit plány na RC ovládání. Při tom jsem překreslil výškovku na konstrukční, kvůli nižší hmotnosti a vymyslel zabudování serv.

Nakoupení materiálu

Spočítal jsem si, že budu potřebovat:

Balsa
3 ks4 x 100 x 1070 mm (1x trup – pevná / těžší, 1x křídla – lehká, 1x kormidla – lehká)
5 ks2 x 100 x 1070 mm (2x křídla – lehká, 3x trup – pevná / těžší)
Překližka
1 ks5 x 100 x 180 mm (uchycení motoru, spojka křídel)
1 ks3 x 80 x 80 mm (motorová přepážka)
Modelspan
2 kstenký červený (trup)
2 kstlustý bílý (křídla)
Napínací a lepící lak
1 ksBupak – 200 g
Plech
1 ks150 x 150 mm (na nádrž)
Smrkové lišty
5 ks3 x 5 x 1000 mm
1 ks2 x 4 x 1000 mm
1 ksprůměr 5 mm, délka 50 mm
Trubka
1 ks3/2 x 150 mm (na nádrž)
Folie
1 kssíla 0,3 mm – formát A4 (okénka kabiny)
Podvozek
1 ksdrát o průměru 3 mm, délka 600 mm nebo duralový plech síly 2,5 – 50 x 350 mm

Výroba modelu

Křídla

Tuhý potah křídel (na náběžné hraně) je nutné před přilepením z vnější strany namočit vodou, tak aby se dal potah bez problému ohnout, bez popraskání.

Koncové oblouky

Centroplán / slepení křídel

Kabina / trup

Přilepení bočnic

Motorové lože

Tuhý potah trupu


První pohled na hrubou kostru letadla

Kormidla

Kormidla jsou konstrukční /odlehčená.

Náčrt duralového podvozku

Uchycení vzpěr křídel

Instalace serv, servodesky a bowdenů

Potažená a slepená výškovka

Motorová skupina

Výroba maketového motorového lože

Ostruha

Potahování křídel

Stříkání křídel

Použil jsem bílou rychleschnoucí barvu v odstínu C2001- Colorlak.

Stříkání trupu

Estetika modelu

Použil jsem červený potahový papír – tzv. Šustivý Japan

Ošetření modelu přípravkem Epolex

Holý trup

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *